Klacht indienen

Algemeen

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen. Wij bellen u om uw klacht te bespreken. Uw klacht behandelen wij vertrouwelijk.

Wat u moet weten

  • Na het telefoongesprek nodigen wij u als dat nodig is uit voor een klachtgesprek. Hierbij zijn aanwezig: u, de klachtencoördinator en eventueel degene over wie de klacht gaat

  • Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van zwerfvuil, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Dan hoeft u geen klacht in te dienen, maar kunt u dit melden

Klacht indienen per post

U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. U stuurt ons een brief met de volgende gegevens:

  • Uw naam en adres

  • Uw telefoonnummer

  • Omschrijving van uw klacht

  • Datum waarop het is gebeurd

  • Eventueel de naam van de medewerker of bestuurder over wie de klacht gaat

U stuurt uw brief naar:

Gemeente Noordenveld
Postbus 109
9300 AC  Roden

Niet mee eens

  • Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld, dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman

  • U kunt geen klacht indienen als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Wel kunt u bezwaar maken